Directive management and/or educational leadership in pandemic time

Directive management and/or educational leadership in pandemic time

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22458/ie.v22i33.3349

Keywords:

educational planning, public health emergency, new normal, post-pandemic, leadership, COVID-19

Abstract

 

 The world’s emergency situation came to question public policies: How are we going back to school? What is the new normalcy?. Therefore, headteachers had to work along with teachers and students who were home and from home. The work implied a follow-up plan, tracking down problems, finding solutions, and above all, redefining the construction of intersectoral policies. This is, evidently, an experience that we cannot afford to forget. Educational planning should be carried out while evaluating, sustaining, and maintaining proximity during and after the pandemic. The return of those who have eventually been left behind shall be considered as well, in order to guarantee the incorporation of technologies into the educational community, with the participation of teachers and families. Planning is necessary. However, it is also necessary to consider whether we do it considering our previous experiences, or we will re-plan for a supposed “normalcy.” 

Author Biography

Gladys Kochen, Investigadora independiente

 

 Gladys Kochen 

Investigadora independiente

Buenos Aires, Argentina 

glakochen@gmail.com https://orcid.org/0000-0003-0403-0170 

Experta en Educación. y si quieren agregar algo más sería: Ex coordinadora de Formación del IIPE UNESCO (2012 - octubre 2020),;Coordinadora Nacional de Inclusión Educativa del Ministerio de Educación de la Nación Argentina (2003-2009) ;: Gerenta de la Fundación YPF en Educación y Comunidad (2009.-2012) ; ex Coordinadora del Programa ZAP (Zonas de Acción Prioritaria (1996 -2003).

References

Dussel, I. (2020). La clase en pantuflas. En Dussel, I., Ferrante, P. y Pulfer, D. (comp.) (2020). Pensar la educación en tiempos de pandemia: entre la emergencia, el compromiso y la espera. Ciudad Autónoma de Buenos Aires: UNIPE: Editorial Universitaria, 2020. Recuperado de: https://editorial.unipe.edu.ar/colecciones/politicas-educativas/pensar-la-educaci%C3%B3n-en-tiempos-de-pandemia-entre-la-emergencia,-el-compromiso-y-la-espera-detail

Martin, J. (2020). Coronavirus. Franceso Tonucci: Hablamos mucho de los niños, pero poco con los niños. RTVE. Recuperado de: https://www.rtve.es/noticias/20200829/entrevista-pedagogo-investigador-italiano-francesco-tonucci/2041015.shtml

Mattus, C. (1987). Política, Planificación y Gobierno. Buenos Aires: Organización Panamericana de la Salud. Recuperado de: http://www.bnm.me.gov.ar/giga1/documentos/EL001185.pdf

Seibt, S. (2020). ¿Cómo se enriquecieron los millonarios del mundo durante la pandemia? France 24. Recuperado de: https://www.france24.com/es/20201008-enriquecimiento-millonarios-pandemia

UNESCO (2020). La educación en América Latina y el Caribe ante la COVID-19. Recuperado de: https://es.unesco.org/fieldoffice/santiago/covid-19-education-alc

UNESCO (2020). Serie: “Los equipos de conducción frente al Covid-19: claves para acompañar y orientar a los docentes, las familias y los estudiantes en contextos de emergencia”. Recuperado de: https://www.unicef.org/argentina/publicaciones-y-datos/serie-conduccion-covid

Published

2020-12-01

How to Cite

Kochen, G. (2020). Directive management and/or educational leadership in pandemic time. Innovaciones Educativas, 22(33), 9–14. https://doi.org/10.22458/ie.v22i33.3349
Loading...