Revisando actitudes ante las tecnologías digitales

Revisando actitudes ante las tecnologías digitales

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22458/ie.v23iEspecial.3759

Keywords:

Education, digital technologies, innovation, educational technology

Abstract

Digital technologies have invaded our daily life, work and, of course, our educational system. This raises different behaviors depending on the attitude towards technology. Some range from extreme scaremongering to passive individual opposition. Others lean towards a thoughtful introduction or an uncritical immersion. But in both, we find positions that only show part of the truth. Perhaps we should ask ourselves, as in Justine (Lawrence Durrell) “why don’t people show more than one profile at a time?”

Author Biography

Antonio Bartolomé-Pina, Universitat de Barcelona

Antonio Bartolomé-Pina

Universitat de Barcelona

abartolome@ub.edu

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8096-8278

References

Bartolomé, A. R. (1995). Los Ordenadores en la Enseñanza están cambiando. En AULA de Innovación Educativa, 40-41, Jl-Ag. 1995, 5-9. D.L. http://ua838608.serversignin.com/personal/bartolome/articuloshtml/bartolom_aula_95/index.html

Bartolomé, A.; Castañeda, L.; Adell, J. (2019). Personalización desde la Tecnología Educativa: la ausencia de pedagogías subyacentes. En L. Castañeda y N. Selwyn (eds.), Reiniciando la universidad, 55-78. Barcelona: UOC Publishing, SL. http://www.editorialuoc.com/reiniciando-la-universidad

Sibilia, P. (2005). El hombre postorgánico: cuerpo, subjetividad y tecnologías digitales. Buenos Aires: Fondo de cultura económica.

Published

2021-10-29

How to Cite

Bartolomé-Pina, A. (2021). Revisando actitudes ante las tecnologías digitales. Innovaciones Educativas, 23(Especial), 12–15. https://doi.org/10.22458/ie.v23iEspecial.3759
Loading...