Mobile learning as a teaching model in distance education

Mobile learning as a teaching model in distance education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22458/caes.v15i1.4949

Keywords:

Mobile learning, m-learning, mobile technology, m-learning skills, mobile competencies, technological competencies

Abstract

Mobile learning aligns with the current trends in distance education, incorporating the use of mobile devices, including smartphones. The objective of this article is to analyze the mobile learning model in relation to competencies and teaching strategies grounded in the use of technology and levels of virtualization. The study was conducted through a systematic literature review of 32 sources of information to clarify concepts and references related to the topic, ensuring credibility and reliability of sources. The conclusions highlight the importance for both educators and students to develop technological competencies, with educators focusing on integrating devices into teaching with appropriate methodologies, while students adapt to the use of mobile devices and emerging trends.

Author Biographies

Brenda-I Mendoza-Chacón, Universidad Estatal a Distancia

Orientadora escolar del Ministerio de Educación Pública y docente universitaria de la Escuela de Ciencias Sociales de la Universidad Estatal a Distancia. Master en Educación con énfasis en Docencia Universitaria (UNA), Licenciada y Bachiller en Orientación (UNA) y Maestranda del Programa Maestría Académica en Educación a Distancia y Aprendizaje en Línea.  https://orcid.org/0009-0004-5054-3529

Alejandra-M Neira-Cortés, Universidad Estatal a Distancia

Profesora de Educación General Básica en la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación. Licenciatura en Educación General Básica I y II ciclos, Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica. Maestranda del Programa Maestría Académica en Educación a Distancia y Aprendizaje en Línea de UNED Costa Rica. Correo electrónico https://orcid.org/0009-0007-9164-1282

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Published

2024-05-30

How to Cite

Mendoza-Chacón, B.-I., & Neira-Cortés, A.-M. (2024). Mobile learning as a teaching model in distance education. Revista Electrónica Calidad En La Educación Superior, 15(1), 119–153. https://doi.org/10.22458/caes.v15i1.4949

Issue

Section

Artículos
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