The experience of curricular modification of a curriculum during pandemic times

The experience of curricular modification of a curriculum during pandemic times

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22458/caes.v14i2.4722

Keywords:

Curricular modification, emerging technologies, virtual modality, pedagogical praxis, innovation

Abstract

The Master of Education (ME) began in 1995, and since then, it has gone through different redesign processes, being the most recent a curricular modification. The pandemic and post-pandemic period evidenced the need to make adjustments to the curriculum based on the new demands of the target audience and the emerging context. This triggered the ME to opt for the virtual modality as a form of teaching delivery, reorienting curricular flexibility and the internationalization of the curriculum. This restructuring led to the modification of the subject of study and the final interest of knowledge, the strengthening of teaching skills, the pedagogical and methodological strategy, and the professional profile of the graduate person.

Author Biographies

Silvia Saborío-Taylor, Universidad Nacional

Magister en Tecnología Educativa, Universidad Estatal a Distancia (UNED). Licenciatura en Enseñanza de Inglés como lengua extranjera, Universidad de Costa Rica (UCR). Correo silvia.saborio.taylor@una.cr https://orcid.org/0000-0001-5295-9123

Rita Arguedas-Víquez , Universidad Nacional

Máster en Educación con Énfasis en Docencia Universitaria, Universidad Nacional, Costa Rica. Licenciatura y Bachiller en la enseñanza de los Estudios Sociales, Universidad Nacional, Costa Rica. Coordinadora del programa de Maestria en Educación, Educologia, CIDE, UNA Correo: rita.arguedas.viquez@una.ac.cr https://orcid.org/0000-0002-4052-0874

Fabián Rojas-Ramírez , Universidad Nacional

Doctor en Educación, California State University Long Beach. Máster en Educación con Énfasis en Docencia Universitaria, Universidad Nacional, Costa Rica.Asesor tecno-pedagógico en la Vicerrectoría de Docencia, UNA.Correo fabian.rojas.romairez@una.ac.cr https://orcid.org/0000-0002-6345-2595

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Published

2023-11-30

How to Cite

Saborío-Taylor, S., Arguedas-Víquez , R., & Rojas-Ramírez , F. (2023). The experience of curricular modification of a curriculum during pandemic times. Revista Electrónica Calidad En La Educación Superior, 14(2), 133–159. https://doi.org/10.22458/caes.v14i2.4722
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