Protocol for the implementation of a self-assessment processes at UNED Business School Careers
Keywords:
Process, model, self-assessment, quality, careers, protocolAbstract
This paper present the partial results of an investigation carried out to design protocol for the implementation of a self-assessment model, taking as a case study the Business School careers at UNED. The results to be presented are aimed at justifying the need to have practical instruments, to implement a self-assessment model, during the period February 2020 to May, 2021. The main findings indicate that the people consulted know the terms of self-assessment process and self-assessment model, however, they lack practical tools to follow up on them.
References
Elizondo, M. (2021). Diseño de un protocolo para la implementación de un modelo de autoevaluación en las carreras de la Escuela de Ciencias de la Administración de la Universidad Estatal a Distancia. (Tesis de Maestría) Universidad Estatal a Distancia, San José, Costa Rica.
Hernández, D., Pichs, B., & Benítez, F. (2006). La Evaluación Institucional frente a los retos actuales de la Universalización de la Universidad. Pedagogía Universitaria, 11(2), 18–30.
Mejías, A., Cobo, M. C. (2007). La Autoevaluación: Una Iniciativa Para La Gestión De La Calidad en Educación Superior. Ingeniería Industrial, 28(3), 35–39.
SINAES (2011) Guía para la Autoevaluación de Carreras de Grado que se imparten bajo la Modalidad a Distancia - con fines de acreditación oficial. Recuperado de https://www.sinaes.ac.cr/documentos/Guia_para_la_ Autoevaluación_ Modalidad_a_Distancia_mayo_2011.pdf
SINAES (2011) Modelo de Acreditación Oficial de Carreras de Grado del Sistema Nacional de Acreditación de la Educación Superior para la Modalidad a Distancia. Recuperado de https://www.sinaes.ac.cr/documentos/Manual_de_Acreditacion _de_ Carreras_de_Grado_Modalidad_a_Distancia.pdf
Teresa, B., & Almuiñas, J. (2016). La dirección estratégica en las instituciones de educación superior. Necesidad de su evaluación. Revista Cubana de Educación Superior, 35(3), 137–147.
Universidad Estatal a Distancia. Quiénes somos. Instituto de Gestión de Calidad Académica. Párr. 2. Recuperado de https://www.uned.ac.cr/academica/igesca/quienes-somos/quienes-somos
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Electrónica Calidad en la Educación Superior
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta revista provee acceso libre inmediato a su contenido bajo el principio de que hacer disponible gratuitamente la investigación al publico, lo cual fomenta un mayor intercambio de conocimiento global.