Protocol for the implementation of a self-assessment processes at UNED Business School Careers

Protocol for the implementation of a self-assessment processes at UNED Business School Careers

Authors

  • Marieta Elizondo-Soto Universidad Estatal a Distancia

Keywords:

Process, model, self-assessment, quality, careers, protocol

Abstract

This paper present the partial results of an investigation carried out to design protocol for the implementation of a self-assessment model, taking as a case study the Business School careers at UNED. The results to be presented are aimed at justifying the need to have practical instruments, to implement a self-assessment model, during the period February 2020 to May, 2021. The main findings indicate that the people consulted know the terms of self-assessment process and self-assessment model, however, they lack practical tools to follow up on them. 

References

Elizondo, M. (2021). Diseño de un protocolo para la implementación de un modelo de autoevaluación en las carreras de la Escuela de Ciencias de la Administración de la Universidad Estatal a Distancia. (Tesis de Maestría) Universidad Estatal a Distancia, San José, Costa Rica.

Hernández, D., Pichs, B., & Benítez, F. (2006). La Evaluación Institucional frente a los retos actuales de la Universalización de la Universidad. Pedagogía Universitaria, 11(2), 18–30.

Mejías, A., Cobo, M. C. (2007). La Autoevaluación: Una Iniciativa Para La Gestión De La Calidad en Educación Superior. Ingeniería Industrial, 28(3), 35–39.

SINAES (2011) Guía para la Autoevaluación de Carreras de Grado que se imparten bajo la Modalidad a Distancia - con fines de acreditación oficial. Recuperado de https://www.sinaes.ac.cr/documentos/Guia_para_la_ Autoevaluación_ Modalidad_a_Distancia_mayo_2011.pdf

SINAES (2011) Modelo de Acreditación Oficial de Carreras de Grado del Sistema Nacional de Acreditación de la Educación Superior para la Modalidad a Distancia. Recuperado de https://www.sinaes.ac.cr/documentos/Manual_de_Acreditacion _de_ Carreras_de_Grado_Modalidad_a_Distancia.pdf

Teresa, B., & Almuiñas, J. (2016). La dirección estratégica en las instituciones de educación superior. Necesidad de su evaluación. Revista Cubana de Educación Superior, 35(3), 137–147.

Universidad Estatal a Distancia. Quiénes somos. Instituto de Gestión de Calidad Académica. Párr. 2. Recuperado de https://www.uned.ac.cr/academica/igesca/quienes-somos/quienes-somos

Published

2022-11-30

How to Cite

Elizondo-Soto, M. (2022). Protocol for the implementation of a self-assessment processes at UNED Business School Careers. Revista Electrónica Calidad En La Educación Superior, 13(2), 372–387. Retrieved from https://revistas.uned.ac.cr/index.php/revistacalidad/article/view/4503

Issue

Section

I International Conference on Academic Quality Management in Higher Education Institutions
Loading...