Management of internal controls in higher education institutions
DOI:
https://doi.org/10.22458/caes.v10i2.2702Keywords:
Curricular administration, internal control, risk management, quality managementAbstract
In regards of internal control management (IOC), usually there is a direct relationship with auditing and public accounting; however, the IOC is an element of active administration integrated by the administrators of an institution. And in the case of higher education, the curriculum administrator is a competent authority responsible for the implementation of a risk assessment system in order to implement an internal control system that contributes to the achievement of objectives, goals, objectives, Quality measurement and certification.
References
Contreras, Y. (2011). Organización, planeación y administración educativa. Perspectivas teóricas en la escuela. Revista LOGOS CIENCIA & TECNOLOGÍA ISSN 2145-549X, 2. (2), Enero – Junio, 2011, pp. 88-103: Colombia.
Departamento de Control Interno y Gestión del Riesgo (2017). Guía para la implementación de Control Interno en Centros Educativos. Ministerio de Educación Pública: Costa Rica.
Garbanzo, G. (2001). La administración curricular en la Educación Superior caso de la Universidad de Costa Rica. Revista Educación, vol. 25, núm. 2, septiembre, 2001, pp. 25-39: Universidad de Costa Rica.
Hellriegel, D., Jackson, E. y Slocum, J. (2009). Administración, un enfoque basado en competencias. 11va Edición. Cengage Learning: México.
Magaña, D., Aguilar, N. y Aquino, S. (2017). Calidad en la Educación Superior: un modelo de medición. Revista Internacional Administración & Finanzas Vol. 10, No. 2, 2017, pp. 53-66: México.
Procuraduría General de la República (2011). Curso Virtual de Control Interno “Conceptos básicos”. Contraloría General de la República: Costa Rica.
Unidad de Planificación Institucional (2017). Generalidades del Sistema de Control Interno. Instituto Nacional de Estadística y Censos: Costa Rica.
Venegas, P., Campos, N., Carvajal, C., Sequeira, A. y Pérez, H. (1986). Fundamentación y Lineamientos para la Estructuración de un curso de Administración Curricular. Revista de Educación Número 10 (1): 147-152, 1986: Costa Rica.
Departamento de Control Interno y Gestión del Riesgo (2017). Guía para la implementación de Control Interno en Centros Educativos. Ministerio de Educación Pública: Costa Rica.
Garbanzo, G. (2001). La administración curricular en la Educación Superior caso de la Universidad de Costa Rica. Revista Educación, vol. 25, núm. 2, septiembre, 2001, pp. 25-39: Universidad de Costa Rica.
Hellriegel, D., Jackson, E. y Slocum, J. (2009). Administración, un enfoque basado en competencias. 11va Edición. Cengage Learning: México.
Magaña, D., Aguilar, N. y Aquino, S. (2017). Calidad en la Educación Superior: un modelo de medición. Revista Internacional Administración & Finanzas Vol. 10, No. 2, 2017, pp. 53-66: México.
Procuraduría General de la República (2011). Curso Virtual de Control Interno “Conceptos básicos”. Contraloría General de la República: Costa Rica.
Unidad de Planificación Institucional (2017). Generalidades del Sistema de Control Interno. Instituto Nacional de Estadística y Censos: Costa Rica.
Venegas, P., Campos, N., Carvajal, C., Sequeira, A. y Pérez, H. (1986). Fundamentación y Lineamientos para la Estructuración de un curso de Administración Curricular. Revista de Educación Número 10 (1): 147-152, 1986: Costa Rica.
Downloads
Published
2019-11-17
How to Cite
Calderón-Meléndez, A. . (2019). Management of internal controls in higher education institutions. Revista Electrónica Calidad En La Educación Superior, 10(2), 142–157. https://doi.org/10.22458/caes.v10i2.2702
Issue
Section
Artículos
License
Esta revista provee acceso libre inmediato a su contenido bajo el principio de que hacer disponible gratuitamente la investigación al publico, lo cual fomenta un mayor intercambio de conocimiento global.