Assessment of transversal key competences in engineering careers in one Argentinean university in regard to the changes of students’ population (2002-2013)

Assessment of transversal key competences in engineering careers in one Argentinean university in regard to the changes of students’ population (2002-2013)

Authors

  • Cecilia Cross Centro de Innovación de los Trabajadores (UMET-CONICET) Universidad Nacional Arturo Jauretche, Argentina

DOI:

https://doi.org/10.22458/caes.v9i2.2061

Abstract

Engineering careers lead us to deal with a pedagogical challenge: to teach contents with sophisticated theoretical contents to be applied in an ever changing world. Developing key transversal competences has been one of the answers to that challenge. Nevertheless, from the class, we need to accomplish this objective on an unfriendly institutional environment characterized by a fragmented knowledge accreditation model and the utilization of summative and quantitative evaluation criteria, in the frame of changes on quantity and social and professional backgrounds of the students’ population. This paper is a reflexive effort to analyze the evaluation strategies developed in a university placed on Buenos Aires surroundings in order to develop and asset key transversal competences.

Author Biography

Cecilia Cross, Centro de Innovación de los Trabajadores (UMET-CONICET) Universidad Nacional Arturo Jauretche, Argentina

Doctora en Ciencias Sociales de la Universidad de Buenos Aires (UBA). Investigadora Independiente de la Carrera del Investigador Científico del Concejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas de Argentina con sede en CITRA (UMET-CONICET). Secretaria de Investigación y Desarrollo de la Universidad Metropolitana para la Educación y el Trabajo (UMET), Profesora Asociada Regular del Instituto de Ingeniería y Agronomía de la Universidad Nacional Arturo Jauretche (UNAJ). Temas de investigación: formación para el trabajo y educación superior, investigación acción participativa, género, educación y trabajo, cambio tecnológico y sustentabilidad del empleo

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Published

2018-11-30

How to Cite

Cross, C. (2018). Assessment of transversal key competences in engineering careers in one Argentinean university in regard to the changes of students’ population (2002-2013). Revista Electrónica Calidad En La Educación Superior, 9(2), 110–136. https://doi.org/10.22458/caes.v9i2.2061

Issue

Section

Artículos
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