Key elements of virtually in higher education

Key elements of virtually in higher education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22458/caes.v11i2.3322

Keywords:

Virtually, LMS, Instructional design, Curriculum

Abstract

As it comes to the use of ICT in education, teaching strategies are commonly established, but it is not considered as a tool for teaching mediation. In addition, this is what comes to be part of the fifth generation of distance education: virtual education. Therefore, understanding the different elements that lead to their development is important when subjects or curricula are implemented in virtual mode.

Author Biography

Andy Calderón-Meléndez, Universidad Estatal a Distancia

Máster en Currículum y Docencia Universitaria con más de 5 años de experiencia en asesoría e innovación curricular, en procesos de diseño de planes de estudio e implementación de sistemas de autoevaluación para acreditaciones académicas, gestión de la calidad, autoevaluación académica, diseño instruccional y virtualización de aprendizajes en educación superior. Actualmente, es Director de Trabajos Finales de Graduación en la Escuela de Educación de la Universidad Estatal a Distancia. Además, es Especialista en Mediación de Entornos Virtuales de Aprendizaje por el Centro de Estudios y Capacitación Cooperativa. acalderonm@uned.ac.cr

References

xx

Published

2020-11-15

How to Cite

Calderón-Meléndez, A. . (2020). Key elements of virtually in higher education. Revista Electrónica Calidad En La Educación Superior, 11(2), 80–104. https://doi.org/10.22458/caes.v11i2.3322

Issue

Section

Artículos
Loading...