VIRTUALITY ON CURRENT FORMATIVE PROCESSES

VIRTUALITY ON CURRENT FORMATIVE PROCESSES

Authors

  • Arturo Azofeifa-Céspedes Universidad Estatal a Distancia

DOI:

https://doi.org/10.22458/caes.v7i2.1601

Abstract

The training processes should characterize is by the update constant that can respond to the needs of them contexts in which is developed. It is as well as technology has burst so that thinking about virtual education is less and less likely, its applications extend not only to the traditional educational contexts (school, College and University), but to those contexts labour. These new models of learning are many advantages including saving resources, possibility to carry out education and training to the distance among others, while we face serious questions about what we understand by training processes and their actors, as the role of teacher-student. Is undeniable that the technology will be each time more embedded in them processes training virtual, by what these questions and assessments must rethink is and discuss is.

Author Biography

Arturo Azofeifa-Céspedes, Universidad Estatal a Distancia

Magister en Administración de Proyectos. Magister en Auditoría Financiera Forense. Actualmente es Investigador en el Centro de Investigación y Evaluación Institucional de la UNED. Profesor de la cátedra de Ciencias Policiales de la UNED. Profesor universitario en diferentes asignaturas, grados, carreras y universidades

References

Barberà, E. & Badia, A. (Noviembre, 2005). El uso educativo de las aulas virtuales emergentes en la educación superior. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, II(2), 1-12.

Calvo, M. (2005). Formador ocupacional. Formador de formadores. Formación profesional ocupacional. Temario, test y casos prácticos (Primera ed.). Sevilla, España: Editorial Mad, S.L.

Imbernón, F., Silva, P. & Guzmán, C. (2011). Competencias en los procesos de enseñanza-aprendizaje virtual y semipresencial. Comunicar: Revista científica de comunicación y educación, XVIII(36), 107-114.

Silva, J. E. (2014). La virtualidad una oportunidad para innovar en educación: Un modelo para el diseño de entornos virtuales de aprendizaje. Revista Didasc@lia: D&E, V(1), 1-22.

Published

2016-11-30

How to Cite

Azofeifa-Céspedes, A. (2016). VIRTUALITY ON CURRENT FORMATIVE PROCESSES. Revista Electrónica Calidad En La Educación Superior, 7(2), 129–142. https://doi.org/10.22458/caes.v7i2.1601

Issue

Section

Artículos
Loading...