A Multimodal Approach of the Media Representation of Protest in the Educational Sector

A Multimodal Approach of the Media Representation of Protest in the Educational Sector

Authors

  • Daniel Fernández Fernández Universidad de Costa Rica
  • Lua Studt Solano Universdad de Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.22458/rr.v7i1.1610

Keywords:

representation, protest, teachers, multimodal discourse, persuasion.

Abstract

The current article analyses the representation of social protest; concerning the demands made by the educational sector in a sample of news reports that were broadcast on the Costa Rican newscast REPRETEL throughout May; 2014. This research is carried out using a methodological multimodal analysis standpoint and the main aim is to ascertain the different persuasive mechanisms used to portray protest in the education

Author Biographies

Daniel Fernández Fernández, Universidad de Costa Rica

 Licenciado en Psicología por la Universidad de Costa Rica y egresado de la Maestría Académica en Lingüística de la misma universidad. Docente de la Escuela de Psicología de la Universidad de Costa Rica e investigador del Instituto de Investigación en Educación de la UCR. A su vez; funge como docente e investigador en el Instituto de Estudios de la Mujer en la Universidad Nacional de Costa Rica.

Lua Studt Solano, Universdad de Costa Rica

Costarricense. Bachiller en Enseñanza del Inglés y egresada de la Maestría Académica en Lingüística por la Universidad de Costa Rica. Trabaja comoIntérprete en Language Line Solutions y es docente en la Universidad de Costa Rica

Published

2016-12-06

How to Cite

Fernández Fernández, Daniel, and Lua Studt Solano. 2016. “A Multimodal Approach of the Media Representation of Protest in the Educational Sector”. Revista Rupturas 7 (1):29-49. https://doi.org/10.22458/rr.v7i1.1610.

Issue

Section

Artículos
Loading...