Viabilidad de la atención médica a distancia en el personal de una Universidad Estatal de Costa Rica

Viabilidad de la atención médica a distancia en el personal de una Universidad Estatal de Costa Rica

Authors

  • Karla Rojas Sáurez Universidad Estatal a Distancia, Costa Rica
  • Lourdes Arce Espinoza Universidad Estatal a Distancia, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.22458/urj.v6i2.619

Keywords:

Tele-consultation, satisfaction, acceptance, primary care, information and communication technologies (ICT), health prevention.

Abstract

Telemedicine can be an useful option where direct medical attention is not available. We compared a control group of 177 outpatients receiving direct medical attention with 206 telemedicine outpatients in a Costa Rican university. Of these, 85 % were satisfied with and 98 % would accept telemedicine in the future. Our results support the conclusion that telemedicine is a viable method, widely accepted by the staff of the university, which also helps reduce costs, shorten waiting times, relieve saturation in face to face consultation service and allows early detection of risk factors.

Author Biographies

Karla Rojas Sáurez, Universidad Estatal a Distancia, Costa Rica

Servicio Médico, UNED, Costa Rica.

Lourdes Arce Espinoza, Universidad Estatal a Distancia, Costa Rica

Servicio Médico, UNED, Costa Rica.

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How to Cite

Rojas Sáurez, K., & Arce Espinoza, L. (2014). Viabilidad de la atención médica a distancia en el personal de una Universidad Estatal de Costa Rica. UNED Research Journal, 6(2), 271–278. https://doi.org/10.22458/urj.v6i2.619

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