Effect of taking an online Agroindustry course on student learning at the Costa Rican Distance Education University
DOI:
https://doi.org/10.22458/urj.v2i1.225Keywords:
Agro-industry, virtual, traditional, performance, acceptance, motivation, learning evaluation.Abstract
Learning online is a challenge that is becoming common around the world, for study and work. The Costa Rican Distance Education University is motivating students to learn through this system. Agroindustry was the first course in the agronomy career that was taught online. To study the effect of the online modality on learning, the course contents were adapted for online teaching and the students performance and opinion about the course were recorded. The evaluation and learning were positive: Agroindustry can be successfully taught in this university using online materials.
References
Barrón, H. 2004. La educación superior en línea en México. (http://www.cronica.com.mx/nota.php?idc=145189; consultado 2 de Julio, 2009).
Bautista, G., F. Borges & A. Forés. 2009. Didáctica universitaria en entornos virtuales. Anaya, Madrid, España.
Bordas, M. & F. Cabrera. 2001. Estrategias de evaluación de los aprendizajes centradas en el proceso. (http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:tKOll9KGxqcJ:psicompetentes.files.wordpress.com/2008/06/recension-de-teresa.pdf+Bordas+y+Cabrera&hl=es&gl=cr&sig=AHIEtbSCTFhxD5mf4sFygYtObdvIuae-ew; consultado 4 Febrero, 2010).
Bou, G., T. Cascudo & L. Huguet. 2003. E-learning. Anaya, Madrid, España.
Fonseca, P. 2009. Científicos costarricenses desaprovechan internet. (http://www.nacion.com/ln_ee/2009/abril/28/al¬dea1947135.html; consultado 2 de Julio, 2009)
León, C. 2007. Evaluación alternativa. Instituto Nacional para la Educación de Adultos. (http://uned.blackboard.com/we¬bct/urw/lc5116001.tp0/cobaltMainFrame.dowebct; con¬sultado 15 de Julio, 2009).
López, S. & E. Hinojosa. 2000. Evaluación del aprendizaje: alter¬nativas y nuevos desarrollos. Trillas, México D.F., México.
Loría, M. & O. Chaves. 2002. Diseño de ensayos y experimentos. EUNED, San José, Costa Rica.
Méndez, V., J. Monge & R. Rivas. 2002. La evolución de los labo¬ratorios virtuales durante una experiencia de cuatro años con estudiantes a distancia. XI Congreso Internacional UNED 2002: sobre Tecnología y Educación a Distancia, 5-8 de Noviembre, San José, Costa Rica.
Méndez, V. & J. Monge. 2006. Las TIC en un entorno latinoameri¬cano de educación a distancia: la experiencia de la UNED de Costa Rica. Publicación en línea. Año V, Nº 15. Murcia, España.
Méndez, V. & J. Monge. 2007. Ventajas y desventajas de usar la¬boratorios virtuales en educación a distancia: la opinión del estudiantado en un proyecto de seis años de dura¬ción. Revista de Educación 31: 91-108
Miranda, J. 2007. Educación en línea: una opción universitaria. (http://www.uvs.sld.cu/Members/leslierdguez/educacion-en-linea-una-opcion-universitaria/; consultado el 2 de Julio, 2009)
PAL (Programa de Aprendizaje en línea). 2008. Taller del manejo de la plataforma Web CT. Programa de aprendizaje en lí¬nea. San José, Costa Rica.
Pérez, J. 2009. Curso evaluación de los aprendizajes en entornos virtuales. Comunicación personal. UNED. San José, Costa Rica.
Salas, M. 2008. Organización y diseño de curso en línea, múl¬tiples dimensiones: una propuesta del Centro de Capacitación en Educación a Distancia de la UNED –Costa Rica. (http://www.virtualeduca.info/forumveduca/index.php?Itemid=26&id=198&option=com_content&task=view; consultado 2 de Julio, 2009).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Note: This abstract contains an incorrect copyright due to technical issues. Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
All journal contents are freely available through a CC BY 4.0 license.
CC BY 4.0 is a Creative Commons: you can copy, modify, distribute, and perform, even for commercial reasons, without asking permission, if you give appropriate credit.
Contents can be reproduced if the source and copyright are acknowledged according to the Open Access license CC BY 4.0. Self-storage in preprint servers and repositories is allowed for all versions. We encourage authors to publish raw data and data logs in public repositories and to include the links with all drafts so that reviewers and readers can consult them at any time.
The journal is financed by public funds via Universidad Estatal a Distancia and editorial independence and ethical compliance are guaranteed by the Board of Editors, UNED. We do not publish paid ads or receive funds from companies.